„Ikarbus“ proizveo prvi autobus sa „evro 6“ motorom

Bez autora
Aug 23 2017

Iz proizvodnih hala „Ikarbusa“ izašao je novi međugradski autobus, po licenci „Mercedesa“, koji se prvi put u Srbiji isporučuje sa motorom sa najnovijim standardom emisije „evro 6“. Srbija se s tim proizvodom svrstava u 10 evropskih zemalja koje mogu da proizvedu ovakvo vozilo po najvišim evropskim standardima. Time se otvaraju nove mogućnosti da se autobusi izvoze na tržišta u okruženju, sa konkurentnom cenom. „Ikarbus“ je proizveo prvo vozilo u Srbiji sa ekološkom normom „evro 6“, što znači da domaći prevoznici neće morati više u inostranstvu da nabavljaju autobuse za prevoz na dugim linijama koji mogu da se kreću evropskim putevima i gradovima bez ograničenja. Ovaj proizvod je tehnološki daleko najnaprednije vozilo ikada proizvedeno u domaćoj fabrici, a saznajemo da će se „Mercedesova“ tehnologija koristiti i u drugim modelima koji se planiraju u „Ikarbusu“.

„Ikarbus“ proizveo prvi autobus sa „evro 6“ motoromIz proizvodnih hala „Ikarbusa“ izašao je novi međugradski autobus, po licenci „Mercedesa“, koji se prvi put u Srbiji isporučuje sa motorom sa najnovijim standardom emisije „evro 6“. Srbija se s tim proizvodom svrstava u 10 evropskih zemalja koje mogu da proizvedu ovakvo vozilo po najvišim evropskim standardima. Time se otvaraju nove mogućnosti da se autobusi izvoze na tržišta u okruženju, sa konkurentnom cenom.

„Ikarbus“ je proizveo prvo vozilo u Srbiji sa ekološkom normom „evro 6“, što znači da domaći prevoznici neće morati više u inostranstvu da nabavljaju autobuse za prevoz na dugim linijama koji mogu da se kreću evropskim putevima i gradovima bez ograničenja.

Ovaj proizvod je tehnološki daleko najnaprednije vozilo ikada proizvedeno u domaćoj fabrici, a saznajemo da će se „Mercedesova“ tehnologija koristiti i u drugim modelima koji se planiraju u „Ikarbusu“.

Preko 50 odsto komponenti uključujući i šasiju izradile su domaće fabrike i radionice, što je i te kako podstaklo kooperante da se i oni, uz „Mercedesova“ uputstva, tehnološki unaprede.

„Autobus ima 51 sedište, u njegovoj izradi primenjeni su najsvaremeniji materijali i najbolji bezbednosni sistemi. Ugrađen je i motor 'evro 6' koji zadovoljava najstrože evropske propise i nadamo se da ćemo imati izuzetno konkuretan proizvod“, kaže generalni direktor „Ikarbusa“ Aleksandar Vićentić.

U ovaj autobus prvi put su ugrađene kamere za bezbednost, tačnije, rizik da vozač zaspi za volanom svedena je na minimum.

„Šta da vam kažem, autobus se vozi kao putnički automobil. U slučaju da zaspite za volanom imate dve vrste upozorenja, čim pređete traku pale se sistemi tako da nećete moći da zaspite za volanom“, objašnjava Dragoslav Đoković, probni vozač „Ikarbusa“.

Autobusi iz „Ikarbusa“ naći će veoma brzo kupce jer njihova cena je konkurentna na tržištu. Već se pregovara za izvoz za BIH, a ova fabrika na osnovu razvijene tehnologije Mađarima izvozi komponente jer su oni odlučili da posle dve decenije ponovo proizvode autobuse posto su svoju industriju ugasili.

Novi autobus voziće na relaciji Beograd-Novi Sad i imaće kompletan komfor turističkog autobusa, internet i video-mrežu.

Ocenite tekst
Komentari
Prikaži više 
 Prikaži manje
Ostavite komentar

Prijavite se na Vaš nalog


Zaboravili ste lozinku?

Nov korisnik